Welcome to MEIKO.
Please select a country and click "confirm".
    The clean solution

    Gastronomide finans kontrolü:

    Gastronomlar için Yatırım Getirisi hesaplamasına yönelik 5 ipucu

    Başarınız için beş maddelik plan

    1. Günlük rapor hazırlayın

    Kendi işini tamı tanıma öğrenmekten başka hiçbir şey kesin bir başarı getirmez. En kolayı, bu bilginin iyi düşünülmüş bir finans planı ile işlenmesidir. Özellikle yeni iş kuranlar mutlaka bir iş planı hazırlamalıdır. Günlük ciro, müşteri sayısı ve parça fiyatları gibi tüm bilgileri kaydedin. Buna doğal olarak, çalışanlarca tüketilen temek ve içeceklerin yanı sıra tercih edilen ve edilmeyen yemek ve içkiler ya da iptal edilen rezervasyonlar da dahil edilmelidir. İlk rakamları eklendikten sonra, ikinci adıma hazır hale gelirsiniz.

    2. İyi günler, kötü günler: Gerçekçi plan yapın

    Müşteri sayısının her gün yüksek olması, otomatik olarak kazancın da iyi olacağı anlamına gelmez. Giderleriniz cironuzdan daha fazla ise, bir sorununuz var demektir. Günlük başa baş noktanızı mutlaka bilmeniz gerekir; bu, kazanç yapmaya başladığınız ciro miktarıdır. Bir aya yönelik tüm kira, nakliye, işçilik maliyetleri ve dolaylı işçilik maliyetlerinin yanı sıra, bozulan gıda maddeleri ve diğer sebepli kayıpları da toplayın ve bu toplamı açık olduğunuz gün sayısına bölün. Bu noktada da aynı şey geçerlidir: Hesaplamaya ne kadar fazla madde dahil edilirse, işinize o kadar hakimsiniz demektir. Bu bilgiler, ileriye dönük ve güvenilir bir planlama yapmanızı da imkan sağlar.  

    3. Ciroları önceden tahmin edin

    An itibariyle, günlük ve aylık gelir-giderlerinizi iyi biliyorsunuz. Giriş ve çıkışlar hakkında eksiksiz bir bilgiye sahipsiniz. Şimdi sıra, bu bilgiyi başarınız için kullanılmasına geldi. Bunun için, yalnızca pazarın durumuna yönelik iyi bir bakışa sahip olmanız yeterlidir.

    Bulunduğunuz şehirdeki, cironuzu hem olumlu, hem de olumsuz yönde etkileyebilecek tarihler ve etkinlikler hakkında bilgi edinin. Bunun ardından, günlük raporlarınıza ait olan rakamları kullanabilirsiniz: Geçen yıl aynı zaman aralığında yaptığınız cirolar hangi seviyedeydi? Ayrıca: Açıkhava bir işletme çalıştırmıyor olsanız dahi, tahminlerinizde mevsimleri ve hava raporlarını da dikkate alın.

    İnsanların uygun sıcaklıklarda ve iyi havalarda dışarıda yemek yemeyi tercih ettikleri bilinen bir gerçektir. Bu, bazı gastronomlar kış aylarında çok iyi iş yaptıklarını söyleseler dahi aynı şekilde geçerlidir. Elbette ki, istisnalar daima mümkündür ve müşterilerinizin davranış biçimini en iyi siz bilirsiniz.
    Buna benzer faktörleri dikkate almanız halinde, yeni ve daha iyi mutfak gereçlerine yatırım yapmak gibi gerekli adımlar daha iyi planlanabilecektir.

    4. Likiditenizi özenli şekilde planlayın

    Sonraki adımda, ciro tahminlerinizi ve güçlü ve zayıf takvim haftalarını dikkate alarak tüm işinizi ileriye dönük olarak planlayın.

    Önümüzdeki yıl için ne kadar gelir ve gider bekliyorsunuz? Hangi gelir-giderler tek seferlik, çok seferlik veya düzenli tipte? Yakın zamanlarda özel giderleriniz olacak mı? Özellikle özel giderler söz konusu olduğunda, yüksek kaliteli donanımlara yatırım yapmak sizi sürprizlere karşı korur.

    Dikkat: Gastronomlar yatırım malları satın alırken ekonomiklik unsurunu çoğu zaman yanlış şekilde hesaplamaktadır. Hesaplamalarınızda daima Toplam Sahip Olma Maliyeti olarak adlandırılan işletmeye ait toplam giderleri göz önünde bulundurmanız gerekir.


    Toplam Sahip Olma Maliyeti (TCO) ne demektir?

    TCO, bir yatırımın olası tüm maliyetlerini önceden tanıyan ve belgelendiren bir hesaplama yöntemidir. Buna örnek olarak, bir makinenin ilk donatımı, onarım veya faaliyetsizlik süresi ve gelecekte atık olarak bertarafı da dahildir. Büyük bir yatırımı yalnızca satın alma fiyatına göre değerlendirmemelisiniz. Örnek olarak, endüstriyel bulaşık makinelerinde durum aşağıdaki gibidir:

    • Ucuz ve markasız ürünlerde, teknik sorunlar sebebiyle ürünün uzun br süre faaliyetsiz kalması söz konusu olur; bu durum profesyonel makinelerde hissedilir derecede iyileştirilmiştir.
    • Bunun da ötesinde, yarı-profesyonel makinelerin yıkama sonuçları sıklıkla yetersizdir; bu da memnun kalmayan müşterilere ve olumsuz deneyimlere sebep olabilir.
    • Son olarak, markasız bulaşık makineleri için acil durumlara yönelik güvenilir bir müşteri servisi çoğunlukla bulunmaz.

    "Ucuz" bir yatırımın getirdiği bu üç dezavantaj, cihazın tüm kullanım süresi boyunca, önceden tahmin edilmesi zor olan işletme giderlerine yol açar. TCO da buna göre satın alma değerinden ciddi seviyede yüksek olur. Profesyonel bir endüstriyel bulaşık makinesi ile bu riskler çok daha iyi hesaplanabilir. Bu makinelerle daha fazla güvenlik ve örneğin arızalara yönelik olarak daha iyi bir müşteri servisi sağlanır. TCO da buna göre satın alma maliyetlerine oldukça yakın olur.
     


     

    5. Birikimler, birikimler, birikimler!

    Kalite yönünde karar kılsanız dahi, yüksek değerli donanım sizi her riske karşı koruyamaz. Belki pahalı onarımlar gerekmez, ancak işletmeniz ek bir vergi ödenmesine, doğa sebepli durumlara, veya en kötü ihtimal dahilinde bir yangına kurban olabilir.

    Bu nedenle, birikim oluşturmanız büyük önem taşır. Bu sayede, acil bir duruma yönelik elinizde bir güvenlik olur. Yeni bir iş kurucu olarak bu birikimleri hesaplarınıza dahil etmeniz gerekir. Buna rağmen, başlangıçta daima küçük hatalar yapabilirsiniz; bu, faaliyete yeni başlayan diğer şirketler için de geçerlidir. Ancak, bir ile beş arasındaki maddelere uymanız halinde, bu "başlangıç hataları" sizin için bir sorun teşkil etmez. İşletmenizin sürekli karlı olarak işletilmesi için ekonomik anlamda gerekli her şeyi yapmış durumdasınız.