Welcome to MEIKO.
Please select a country and click "confirm".
    The clean solution

    Gastronomide servis kalitesi

    Bu makalede, dünya çapındaki otel ve restoran ziyaretçilerinin en çok değer verdikleri unsurlara ulaşabilirsiniz

    Bir restoran ziyareti nasıl kusursuz bir deneyime dönüşür? MEIKO, tüm dünyaya yayılmış durumdaki ulusal şirketleriyle uluslararası düzeyde yüksek bir talep görüyor: Bu da günün sonunda, kaliteli servis gibi anlamlı bir sonuç doğuruyor! Bu konuda, profesyonel bulaşık teknolojisi kullanımı ve üretici tarafından sağlanan titiz servis hizmeti de belirleyici rol oynuyor.

    Uluslararası gastronomi sektörü hızla büyüyor. Bu süreçte globalleşme, en azından kısmi bir paya sahip. Sonuçta, dünyanın her bir köşesine yeni mutfak lezzetleri sunulmasına fırsat tanıyor. Gurme kozmopolitler için adeta bir cennet!

    Restoranda yemek yemeyi dünya çapında şimdiye dek hiç olmadığı kadar popüler kılan bu olabilir mi? Menü kartındaki lezzetler toplam gastronomi izlenimini kusursuzlaştırmaya yardımcı olsa da, temel neden bu değil. Son tahlilde, otel ve restoran ziyaretçilerini gerçekten mutlu eden, yaşadıkları kapsamlı "müşteri deneyimidir". Bu durum kısaca, "servis, tüm sürecin tuzu biberidir" şeklinde özetlenebilir!

    Lezzetli yemekler elbette önemli; kusursuz bir servis sunumu ise restoran ziyaretçileri için çok daha büyük bir anlam taşıyor
    Lezzetli yemekler elbette önemli; kusursuz bir servis sunumu ise restoran ziyaretçileri için çok daha büyük bir anlam taşıyor

    Bu noktada, "Michelin Servis Ödülü"nün 2018'de Almanya'da uygulamaya konulması hiç de tesadüf değil. Ödül kapsamında diğer unsurların yanı sıra, sektörel uzmanlık bilgisi, şarap tavsiyesi düzeyi, özel taleplerin ele alınma şekli ve gastronomi işletmesinin albenisi ve genel olarak verdiği his değerlendirilmekte. Bu konuya yönelik sayısız yerel ve bölgesel ödül de söz konusu. Bir örnek olarak, ABD'nin kuzeyindeki Michigan Restoran ve Konaklama Derneği'nin "Seçkin Servis Ödülü" verilebilir. Ayrıca, "Dünya Restoran Ödülleri" 2019 itibariyle Paris'te harekete geçirilmiş durumda. Bu organizasyon kapsamında jüri üyeleri, diğer unsurların yanında servis kalitesine de odaklanmaktalar.

    Tüm dünyada otel ve restoran ziyaretçileri buna özel bir değer biçiyor

    Dünya çapındaki otel ve restoran ziyaretçilerinin en çok değer verdikleri unsurları belirlemek amacıyla, örnek olarak MEIKO'nun ulusal şirketlerindeki temsilciliklere danıştık. Bu süreçte ilginç bir bulgu edindik: Müşteri deneyimi her ne kadar kültürel karakteristikler tarafından şekillendiriliyor olsa da, ortaya çıkan büyük resim düşünüldüğünden çok daha büyük bir uyum içinde...

    Almanya, Hollanda, Birleşik Krallık, Türkiye, Malezya veya Çin gibi faaliyet gösterdiğimiz her konumda, ziyaretçiler için bilindik kriterler önem taşıyor. Bunların arasında, geniş bir yemek yelpazesi, yemeklerin kalitesi ve makul fiyatlandırma yer alıyor. Elbette, sunulan atmosferin de ikna edici olması gerekiyor. Öte yandan, kimi diğer unsurlar yerel olarak daha da büyük bir anlam ifade ediyor.

    Türkiye'deki otel ve restoran ziyaretçileri, diğer her şeyden önce mekanın kusursuz derecede temiz olmasını bekliyor. Bunun yanında, sık sık ziyaret edilen ve popüler bir durak olması gerekiyor. Almanya'da ise, sağlıklı yemekler diğer tüm faktörlerden önce geliyor; buna vejeteryan, vegan ve glutensiz seçenekler de dahil. Ayrıca ziyaretçiler, sunulan tüm yemeklerin kişinin isteği doğrultusunda özel olarak uyarlanabilmesini tercih ediyor. Hollanda ve Malezya'da, personelin gösterdiği sıcaklık son derece belirleyici bir unsur. Son olarak İngiliz ve Çinli müşteriler için ise, sunulan servis en yüksek önceliğe sahip. Münferit farklılıklar bir yana, bunun daireyi tamamlayan temel faktör olduğunu söyleyebiliriz. Nitekim genel itibariyle, servis hizmetinin kalitesi tüm bu ülkelerde en sık dile getirilen beklenti olarak ortaya çıkıyor.

    Ziyaretçiye sunulan servisin kalitesi, iş ortaklarından alınan servisin kalitesine bağlı

    Hiç şüphe götürmeyen bir gerçek: Daha hızlı, güvenilir ve esnek bir servis hizmeti, bir gastronomun kalite anlayışına dair çok şey anlatıyor. Ziyaretçiler bu konuda son derece sezgiseller ve bir işletmeye ancak her şey doğru işlediği zaman güven duyabiliyorlar. Ancak bu sağlanmışsa tekrar gelmeyi tercih ediyor ve bu restoran ve otelleri olumlu hislerle çevrelerine de tavsiye ediyorlar. Söz konusu çevreye, hem kişisel arkadaş grupları, hem de sosyal medya bağlantıları dahil.

    Bir gastronomi işletmesi, ziyaretçilerini her anlamda memnun kılabilmek için elbette ki güçlü iş ortaklarına ihtiyaç duyar. Bu, dünyanın her yerinde aynı şekilde geçerlidir. Sonuç olarak, göstereceğiniz başarı büyük anlamda, profesyonel mutfak tasarımcılara, sözüne sadık tedarikçilere ve sorumluluk sahibi temizlik personeline bağlıdır. Bir o kadar önemli bir diğer unsur olarak: Pürüzsüz işleyen bir bulaşık yıkama süreci de gereklidir. Bunun ön koşulu ise, yüksek performansa sahip profesyonel bulaşık makineleri kullanılmasıdır. Böylece, konuk alanı ile mutfak arasında ekonomik bir akış mümkün kılınır. Bu noktada, bir şeyler yolunda gitmediğinde üretici tarafından güvenilir servis hizmeti sunulabilmesi de hayati bir kriterdir. Hizmetin müşterinin kendi konumunda sağlanması gerekir.

    MEIKO tarafından sunulan servis hizmeti kalitesine güvenebilirsiniz

    Kaliteli servis, gastronomi için kritik bir unsurdur. Dünyanın farklı birçok bölgesindeki restoran ziyaretçilerinin beklentisi de bu yöndedir. Öte yandan, bunu başarabilmek için, gastronomların hizmet sağlayıcıları tarafından sağlanan servisin kalitesine güvenebilmeleri şarttır. Tam olarak bu ihtiyaç, Alman bulaşık yıkama teknolojisi uzmanı MEIKO ve uluslararası şubelerini karlılık getiren bir iş ortağı olarak öne çıkarır.

    MEIKO'nun servis anlayışı hakkında daha fazla bilgi alın!