Welcome to MEIKO.
Please select a country and click "confirm".
    The clean solution

    Gastronomide yeni iş kurma

    Kendi işinizi kurmak istediğinizde, dikkat etmeniz gereken 5 nokta

    Makale etiketlenmiştir
    Girişim / hijyen

    Bazen aylarca saklı kalan bir fikir yardımcı olur. Bir bar, kafe veya restoran açmanın zamanı geldi mi? Avantajlar ve dezavantajlar insanın zihnini meşgul eder. Gündüzleri ofiste, ormanda koşu yaparken veya akşamları uyumadan önce, daima aynı sorular: Böyle bir yaklaşım başarılı olur mu? Müşteri gelmezse ne olur? Bütçem hangi süreyle yeterli olur?

    Kısaca söylemek gerekirse: Hiç kimse bize güvenilir bir yanıt veremez. Hele işler başlamadan önce, bu neredeyse imkansızdır. En iyisi bu konuda usta yazar Johann Wolfgang von Goethe'ye (1749 – 1832) kulak verelim. Kendisi, otobiyografik ''İtalya Seyahati'' yazısında; "Önemli olan düşünmek değil, yapmaktır" der. Peki, bu durumda, daha neyi bekliyorsunuz? Konumla ilgili meselelerden iş planına ve hijyen yönetmeliklerine kadar, sağladığımız kontrol listesi gastronomide yeni iş kuranlar için önemli bir yardım kaynağıdır.

    Kendi işini kurmaya yönelik düşünce deneyi

    Gastronomi sektöründe hem yeni başlayan hem de mesleki deneyime sahip olan ve kendi lokantasını, barını veya kafesini açmak isteyen herkesin aşağıdaki noktaları iyice düşünüp taşınması gerekir. Çünkü diğer sektörlerde de olduğu gibi: Başarılı bir iş kurmak isteyen herkes sağlam bir temele ihtiyaç duyar.

    1. Konum: Konum, kilit önemdedir

    Kendi işini kurmak isteyen herkes için konum en önemli noktalardan biridir. Bu konu, aynı zamanda finans planlaması, konsept veya yasal koşullar gibi çok sayıda faktörle bağlantılı olduğu için de önem taşır. Kendi gastronomi işletmesi için doğru yeri bulmak isteyenler için öncelikli öneme sahip soru: Hangi tip müşteriye hizmet vermek istiyorum? Bu hedef grup, açılacak olan restoran, bar veya kafeye kolayca erişebiliyor olmalıdır. Öte yandan, arada sırada gelen müşteriler de önemlidir. Toplu taşıma araçlarına yakınlık, yeterli park alanı, yayalar için ayrılmış alan; bunların hepsi belirleyici rol oynar.

    Önceden kapsamlı bir yer araştırması ve buna göre bir grup analizi yapılması önem taşır. Güvenilir bilgiler alabilmek için, örneğin, yaya sıklığı ile ilgili araştırmalar yapan yerel şehir gelişimi departmanı veya emlak firmalarına danışılabilir. Bir noktadan hangi sayıda insan geçtiği onlar için de önem arzettiğinden, konuma yönelik olarak afiş reklamı yapan firmalara danışmak da faydalı olabilir.

    2. Yapıyı anlaşılır bir konsept oluşturur

    Yukarıda da açıklandığı gibi, bir konsept hazırlamada konum kritik önemdedir. Mekanınızı açmak istediğiniz yerin sosyal ortamı da, bu hazırlığa mutlaka dahil edilmelidir. Komşu işletmelerin kimler olduğuna, bunların hedef gruplarına ve buralarda çalışanlara da dikkat gösterilmelidir. Bunlar, sunumunuzun hedefi olacak ilk potansiyel müşterilerinizdir; uygun trendler arıyorsanız bu kişileri temel alabilirsiniz. Rakiplerinizi de aklınızda bulundurun ve konseptinizi onlardan daha yukarıda olacak şekilde belirleyin. Tüm bu incelemeler, başlangıçtaki fikrinizin gerçek bir başarı fırsatı taşıyıp taşımadığını zamanında tespit etmenize yardımcı olur. Buna benzer bir konsept, ayrıca kapsamlı bir iş planı için de mükemmel bir temel oluşturur.

    3. İş planı olmadan olmaz!

    İş planı aslında konseptin genişletilmesi aracılığıyla oluşturulur ve her şeyden önce, işletme yönetimi konularını ele alır. Bu anlamda, finansman ve finansal konular için vazgeçilmez önemdedir. Bu, bankanızla yapılacak bir kredi görüşmesi, maliye ve vergi konusundaki anlaşmalar veya bir makama kuruluş için mali destek başvurusu yapılması istendiğinde aynı şekilde geçerlidir. Doğru bir iş planı hazırlamak için çok sayıda olanak mevcuttur. Kamu kuruluşları ve şirket danişmanlıkları üzerinden yardım, ipuçları, ve taslaklar temin edilebilir.

    İşletmede finans durumuna iyi bir bakış sağlamak ve planlama yapabilmek için dikkat etmeniz gereken noktaları "Gastro Finans Kontrolü" makalesinden öğrenebilirsiniz.

    4. Start-up'lara yönelik sağlanan teşvikleri kullanın

    Yeni bir iş yeri kurmak isteyen kişilerin gerekli yatırımı kendi cebinden yapması, düşünüldüğünden daha sık yaşanan bir durumdur. Tavsiyemiz, ilgili makamlardan bir kredinin yanı sıra uygun bir ilave kredi veya geri ödemeniz gerekmeyen bir kuruluş yardımı hakkına sahip olup olmadığınız konusunda bilgi almanız yönündedir. 

    5. Talimatlar: Hijyen ve benzer konulardaki yasal talepler

    Yeni bir iş kuruluyorken kesinlikle atlanmamalıdır: Bir gastronomi işletmesi açmak için bazı izinler alınması ve daha sonra da çok sayıda talimata riayet edilmesi gerekir. Gıda maddelerine yönelik yasal talimatlarla ilgili eğitimlere katılım ve ilgili makamlardam bir eğitim alımı konusunda da planlanma yapılmalıdır.

    Yiyecek ve içecek sunulan her yerde hijyen birinci derecede önemlidir. Bu yalnızca personelin ve işletmecinin iyice eğitilmesi anlamına gelmez; aynı zamanda mobilyalar, yüzeyler, ve her şeyden önce, mutfak ve gereçlerle de ilgilidir. Tüm bunlar için belirlenmiş standartlar mevcuttur. Özellikle bulaşık makinesi gibi mutfak gereçlerinin seçiminde, yalnızca ürünleri yasal talepleri tam olarak karşılayan üreticiler tercih edilmelidir.