Welcome to MEIKO.
Please select a country and click "confirm".
    The clean solution

    Otelcilikte Maliyet Tuzakları: – Otel işletmeleri için 6 ipucu

    İşletmecilik Danışmanı Bernd Reutemann, otel işletmeciliğinde maliyet tuzaklarının hangi noktalarda ortaya çıktığını açıklıyor (Bölüm 2)

    Maliyet baskısı, yetersiz çalışan sayısı ve beklentileri yüksek misafirler... Tüm bunlar size tanıdık geliyor mu? Otelcilik Uzmanı Bernd Reutemann, "Otelcilikte maliyet tuzakları"nın ikinci bölümünde, çalışanlarınızla birlikte mutfakta nasıl zaman kazanabileceğinizi ve hizmet planı oluşturulurken nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklıyor.

    Bernd Reutemann'ın katkılarıyla

    Maliyetleri işletme idaresi ve muhasebe boyutunda kontrol altına aldıktan sonra, artık mutfakta ve çalışma masasında sayılarla bazı deneyler yapabiliriz.

    Aşçılık eğitimi alan Bernd Reutemann, işletme uzmanlığı ve işletmecilik danışmanlığı alanlarında da diploma sahibi. Kız kardeşi Gerda Reutemann ile birlikte, 15 yıl boyunca Markdorf'taki (Bodenseekreis) Bischofschloss Mindness® Hotel'in işletmeciliğini yapmış. İki kardeş, an itibariyle Hogahelden'in idari yöneticileri olarak faaliyet gösteriyor. Otel ve gastronomi işletmelerine danışmanlık hizmeti sunuyorlar. Bernd Reutamann, yaptığı işe gerçek anlamda düşkün. Bu da, başarıyı kaçınılmaz kılıyor: 2008'de Baden-Württemberg çapında Yılın Hizmet Sağlayıcısı, 2012'de Yılın Toplantı Oteli ve 2014'te de Almanya'nın En İyi 100 Eğitmeni ödüllerine layık görülmüş. Bilgi birikimi ve deneyimleri ile, çok sayıda firmanın faydalandığı bir profesyonel. Bugün, kendisinin mesleki içgörülerine kulak veriyoruz.

    Portrait Bernd Reutemann
    Bernd Reutemann

    Bardaklar, çatal-bıçak, kaseler: "Muazzam bir tasarruf potansiyeli mevcut!"

    8. Otel işletmelerinde sunulan kahvaltı, yalnızca maliyet anlamında değil, kalite anlamında da büyük bir potansiyel anlamına gelir. Teklif yelpazesi ne kadar geniş olursa maliyetler de yükselir; ama bu, kalitenin de yükseleceği anlamına gelmez.

    9. Cam kaselerdeki reçeller: 80 odalı bir otel, %69 doluluk ve 1,2 seviyesinde çift kişilik doluluk oranıyla, her yıl yaklaşık 24.000 misafiri konuk eder. Yalnızca kahvaltı için, 20.000 parçaya varan sofra takımı gerekli olacaktır. Bunların tamamının ön durulanması, yıkanması ve tekrar yerlerine koyulmaları gerekecektir. Bundan dolayı, her bir sofra takımı parçasının dikkatlice planlanması zorunludur. Sofra takımı parçası başına yalnızca on saniye süre ayırmamız halinde, bu, yıllık olarak 60 iş saatine karşılık gelecektir.

    10. Bardaklar ve çatal-bıçak takımları: Bugün itibariyle halla elle durulama yapan işletmeler için, personel yetersizliğinden ve maliyet baskısından söz edebiliriz. İşletmelerde günlük olarak dört ila beş saat, çatal-bıçak takımı ve bardakların parlatılması için harcanmaktadır. İşveren için saat başına ortalama 18 Avro'luk bir yük, yıllık olarak yaklaşık 25.000 Avro gibi bir sonuç ortaya çıkarır. Ters ozmoz ünitelerine sahip profesyonel bardak ve bulaşık yıkama makineleri, maliyetlerini hızlı bir şekilde amorti edecektir.

    11. Personelinize düzenli olarak eğitim verin. En iyi teknoloji dahi, profesyonel bir şekilde kullanılmadığı sürece bir fayda getirmez. Personelinizin mutfaktaki makinelerin işleyişi konusunda bilgi sahibi olmalarını güvence altına alın. Bu durumu ayrıca kontrol edin. Doğru kullanım örneklerini "yakalayın" ve dile getirin. Bu, motivasyon sağlayacaktır.

    "Kahvaltı için gelen misafir payına bağlı olarak, 20.000 sofra takımı parçası söz konusu; bunların ön durulanması, yıkanması ve tekrar yerlerine koyulmaları gerekir. Bundan dolayı, her bir sofra takımı parçasının dikkatlice planlanması zorunludur."
    – Bernd Reutemann

     

    Hizmet planı: "Dijital zaman kayıt sistemleri yardımıyla, olan biteni etkili bir şekilde takip edebilirsiniz"

    12. Hizmet planında öngörülen sürelerle mevcut hizmet sürelerini karşılaştırmanıza olanak sağlayan bir zaman kayıt sistemini tercih edin. Bu sayede, her bir çalışan için o ana kadar çalışılmış saat sayısından ve geriye kalan saat sayısından haberdar olursunuz. Günlük olarak planlanan vardiyaya 15 dakika daha erken ulaşılması, haftalık olarak çalışan başına 1,25 iş saati anlamına gelir.

    13. Hizmet planlarını daha verimli kılın: Bugün itibariyle hala elle hizmet planı oluşturan firmalar için, bu durum yalnızca vakit ve kaynak kaybı anlamına gelmez. Aynı zamanda, çalışma süreleri ve personel ilişkileri alanlarındaki çok sayıda yönetmelikten birini gözden kaçırma tehlikesi bulunur.

    Dijital zaman kayıt sistemleri, genel bir bakış edinmeyi kolaylaştırır ve personel giderlerini azaltır.

    Az, aslında çoktur: Niceliğe değil, niteliğe değer verin; bunu hem ürünlerinize, hem de hizmetlerinize yansıtın. Düzenli personel eğitimleri, buna yönelik vazgeçilmez bir unsurdur. Personel giderlerinde tasarruf sağlamak için, profesyonel teknolojiler kullanın. Günümüzün şartlarına ayak uydurun ve hizmet planınızı dijitalleştirin.