Welcome to MEIKO.
Please select a country and click "confirm".
    The clean solution

    Otelcilikte maliyet tuzakları: Siz de düşmüş olabilir misiniz?

    İşletmecilik Danışmanı Bernd Reutemann, otel işletmeciliğinde maliyet tuzaklarının hangi noktalarda ortaya çıktığını açıklıyor (Bölüm 1)

    Otelcilik sektörü olabildiğince karmaşıktır. Aynı derecede tehlikelidir de! Otel işletmeciliğinde maliyet tuzaklarının hangi noktalarda ortaya çıktığı, İşletmecilik Danışmanı Bernd Reutemann tarafından açıklanıyor. Aynı şekilde, maliyetlerin nasıl kontrol altına alabileceğiniz de ortaya koyuluyor. İlk bölümde, işletme idaresi ve muhasebesine yönelik daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

    Bernd Reutemann'ın katkılarıyla

    Oteller giderek genişliyor, görevler ve iş akışları giderek daha karmaşık bir hal alıyor: Bu da, daha fazla evrak işinin yanı sıra, daha fazla stres ve harcama anlamına geliyor. Tüm bu karmaşanın içinde perspektifini hala koruyabilen kaç otelciden söz edebiliriz? Bernd Reutemann bunlardan birisi. Otel sahibi olarak da tecrübeye sahip olan uzman, otelcilik sanatına son derecede hakim. Bugün itibariyle, firmalara danışmanlık hizmeti sunarak her birini geleceğe hazır hale getiriyor. MEIKO Çevrimiçi Dergisi'nde 13 farklı maliyet tuzağına değiniyor. Bölüm 1 kapsamında, işletme idaresine ve muhasebesine yönelik yedi kilit ipucu paylaşıyor.

    Aşçılık eğitimi alan Bernd Reutemann, işletme uzmanlığı ve işletmecilik danışmanlığı alanlarında da diploma sahibi. Kız kardeşi Gerda Reutemann ile birlikte, 15 yıl boyunca Markdorf'taki (Bodenseekreis) Bischofschloss Mindness® Hotel'in işletmeciliğini yapmış. İki kardeş, an itibariyle Hogahelden'in idari yöneticileri olarak faaliyet gösteriyor. Otel ve gastronomi işletmelerine danışmanlık hizmeti sunuyorlar. Bernd Reutamann, yaptığı işe gerçek anlamda düşkün. Bu da, başarıyı kaçınılmaz kılıyor: 2008'de Baden-Württemberg çapında Yılın Hizmet Sağlayıcısı, 2012'de Yılın Toplantı Oteli ve 2014'te de Almanyanın En İyi 100 Eğitmeni ödüllerine layık görülmüş. Bilgi birikimi ve deneyimleri ile, çok sayıda firmanın faydalandığı bir profesyonel. Bugün, kendisinin mesleki içgörülerine kulak veriyoruz.

    Portrait Bernd Reutemann
    Bernd Reutemann

    İşletme idaresi, mutfak temizliği ve sağlık merkezi bölümü

    1. Çarşaflar ve havlular: 80 yataklı bir otelde, her yıl yaklaşık 42.000 kilogram kirli çamaşır birikir. Bunların hepsi, bir an önce yıkanmayı bekler. Yalnızca 200 gramlık bir adet daha eklendiğinde, yıkama başına 0,20 Avroluk bir maliyet artışı söz konusu olur: Bu da, yıllık bazda 8.400 Avro maliyet meydana getirir.

    2. Zemin, duvar ve mobilyaların yüzeyleri: İyi bir tasarım, daha kolay bakım anlamına gelmez. Odalardaki yataklarda, en az üç dekoratif yastık bulunur. Her bir odada, bir çay makinesi ve modern kahve makinesi kullanıma hazır durumdadır. Otel işletmecileri, konfor getiren bu küçük unsurların her bir misafir için verilecek temizlik uğraşına nasıl etki ettiğini kolaylıkla göz ardı edebilmektedirler. Temizlik personeli için bu, oda başına üç dakikaya kadar fazladan efor sonucunu doğurabilir.

    3. Dönüştürme ve yeni bina çalışmaları: Planlama esnasında, oteldeki işletme idaresinden sorumlu kişinin sürece dahil edilmesi gerekir. Günlük iş akışında harcanan eforun nasıl azaltılabileceği, en iyi bu kişi tarafından saptanabilir. Buna örnek olarak, bakımı kolay malzemelerin seçimi veya stratejik olarak konumlandırılmış biriktirme noktaları sayesinde çalışma yollarının kısa tutulması verilebilir.

    "Hali hazırda çalışmakta olan bir işletmede de belli şeyleri değiştirmek için hiçbir zaman geç kalınmış değildir."
    – Bernd Reutemann

    4. Temizlik kimyasalları için dozlama üniteleri donatın: Daha düşük masraf, daha yüksek güvenlik... Az miktarda ürün ile, gerekli her şeyi temizleyebilir ve dezenfekte edebilirsiniz. Bunun getirdiği en büyük avantaj: Fiyat/performans oranı beklentileri karşılar! Sunulan sistem kolay, sezgisel ve konforlu bir şekilde kullanılabilir. Personelinizin konsantre maddelerle doğrudan teması kesilir; bu da yaralanma tehlikesini düşürür. Bir dozlama ünitesi ile, hem maliyetlerinizi kontrol altına alabilir, hem de personelinizin güvenlik düzeyini yükseltebilirsiniz.

    Satın alım ve muhasebe: "Dijital çözümler vakitten ve nakitten tasarruf sağlar"

    5. Dijital sipariş sistemleri, kağıt karmaşasının sonunu getiriyor. Hali hazırda sağlanmış durumdaki tedarikçi, ürün ve koşul bilgileri sayesinde büyük zaman tasarrufu mümkün kılınır. Daha önceki "başına buyruk" siparişler tarihe karışır; bunun yerini, merkezi bir sistem üzerinden işletilen maksimum şeffaflık alır.

    6. Dijital ve açıkça anlaşılır formlar üzerinden inceleme, kontrol ve hesap işlemleri: Kağıt uğraşına tamamen son. Bu sayede, geleneksel muhasebe uğraşınızda %80'e varan oranlarda tasarruf sağlayabilirsiniz!

    "Vakitten ve nakitten tasarruf için, dijital çözümlere başvurmaktan çekinmeyin."
    – Bernd Reutemann

    unordentliche Zettelwirtschaft auf einem Schreibtisch

    7. Yaygın bir sorun: Dijital proseslerin her alanı kapsayacak şekilde yürütülememesi... Örnek olarak, dijital olarak üretilmiş muhasebe kayıtları basılmış olarak, makbuzlar tıpkı 30 yıl öncesi gibi hesaplara elle atanmış ve soğutma tesislerinin sıcaklıkları da kağıt listelere yazılarak toplanmış olabilir. Tüm bu karmaşaya rağmen, proseslerin bütünsel olarak ele alınması ve dijitalleştirilmesi gerekir. Hizmet zincirinde yaşanabilecek kopmalar, ancak bu sayede önlenebilir. Benzer şeilde, zaman ve maliyet tasarrufu da ancak bu şekilde sağlanabilir.

    Proseslerinizi teker teker analiz edin ve gerektiği şekilde uyarlayın. Personelinizi bu sürece dahil edin. Dijital ve teknik çözümler ortaya koyarak personelinizin üzerindeki yükü azaltın. Her zaman bütünsel bir yaklaşımı koruyun. Ayrıca, küçük noktalara da dikkat gösterin. Bu sayede, yılda birkaç bin Avro'ya varan tasarruflar elde edebilirsiniz.