İletişim
    The clean solution

    Meiko sürdürülebilirlik stratejisini açıkladı

    1 /  / 1

    Alman hijyen uzmanı Meiko, Mart ayının başında ilk sürdürülebilirlik raporunu yayınladı. Şirket bu raporda daha da fazla sorumluluk alma taahhüdünde bulunarak, gelecekte çevre, insanlar ve iklim koruması için izleyeceği sürdürülebilirlik stratejisini ve ilgili önlemleri açıkladı.

    Meiko CEO’su Dr. Müh. Stefan Scheringer sürdürülebilirlik raporunun yayınlanmasına ilişkin şöyle dedi: “Meiko, kuruluşundan bu yana sürdürülebilir bir şekilde ticaret yapıyor ve hareket ediyor.ˮ Firma 90 yıldan uzun bir süredir kısa vadeli başarı için değil, ileri görüşlü bir yaklaşımla hareket ediyor. Bir vakfa ait olan şirket, kılavuz olarak benimsediği öz değer ve ilkelerine göre hareket ediyor ve bu yönüyle rakiplerinden öne çıkıyor. Meiko‘nun 3P stratejisi, firmayı 2025yılına kadar karbon-nötr üretim yapma vizyonuna her geçen gün daha da yaklaştırıyor. Ürün, üretim ve katılım söz konusu sürdürülebilirlik stratejisinin taşıyıcı kolonlarını oluşturuyor. Burada belirtilen ürün hedefleri arasında örneğin makineler için daha da uzun bir kullanım ömrü ve onarılabilirlik sağlamak, halihazırda yüzde 90 olan geri dönüştürülebilirliğin daha da arttırılması ve 20 yıl yedek parça garantisi yer alıyor. Üretim alanında ise, fotovoltaik sistemler aracılığıyla kendi elektriğini üretme, ökolojik elektrik kullanımı ve yenilenebilir enerji kaynakları önemli bir role sahip. Yakın zamanda üretim sahalarından birine 1350 modülden oluşan ve 465 kilowatt tepe gücüne sahip bir fotovoltaik sistem kurulmuş ve yüzde 10'luk bir otarşi seviyesi elde edilmiş. Üretilen enerjinin %94'ü şirketin kendi çalışmaları için kullanılıyor.  
    Katılım hedefleri ise Meiko için daha sürdürülebilir bir şirket olma yolunda daha fazla bağlılık ve bilinçli davranış anlamına geliyor: Çalışanlara davranışlardan yapılan iş seyahatleri ve mobiliteye veya yemekhanede sunulan yemek tercihlerine kadar...

    Şirketin tüm birimlerinin analiz edildiği süreç, Meiko'nun gelecekte geliştirmek istediği eylem alanlarını ortaya çıkardı: Yenilikçilik, altyapı, mobilite, uzmanlık bilgisi ve iş ortaklıkları.

    Stefan Scheringer, yenilikçilik ile ilgili kalıpların dışında düşünmekten daha fazlasına ihtiyaç duyulduğunu söylüyor: “Bir makine elbette ki tertemiz yıkayabilmeli, temizleyebilmeli ve dezenfekte edebilmeli. Ancak bununla birlikte kaynaklı korumalı, ideal programı seçmeli ve hijyen yönetimini optimize etmelidir. Bunun içinde bağlanabilirlikten faydalanıyoruz. Uzun zamandır sektörümüzün bir parçası olan bu teknoloji, daha fazla sürdürülebilirlik için gerekli zemini hazırlıyor.ˮ

    Meiko Grubu CEO'su Dr. Müh. Stefan Scheringer:

    “Finansal çeyreklere göre hareket etmiyoruz, gelecek nesilleri dikkate alıyoruz. Sürdürülebilirlik, belli bir duruş gerektirir.ˮ

    Meiko, iklim hedeflerine ulaşma yolunda kararlı adımlarla ilerliyor. Hatta çalışanların işe gidip gelişi de, iklim korumasında önemli bir karar noktası: Meiko, bisiklet kiralama ve toplu taşıma araçlarına yaptığı katkıyla bu alanda alternatif mobilite seçeneklerini destekliyor.

    Servis departmanı da sürdürülebilir bir şekilde çalışıyor: Kapsamlı ve iyi eğitilmiş servis teknisyenleri sayesinde, müşterilerdeki problemler ilk seferde çözülüyor. Böylece aynı adrese tekrar giderek daha fazla CO2 emisyonuna neden olunmuyor ve müşterilere maliyeti de artmamış oluyor.