Otellerde daha yüksek doluluk oranı
Online seyahat acenteleri: Başa bela mı yoksa bulunmaz bir nimet mi?
Zorlu dönemlerde daha yüksek doluluk oranlarının nasıl sağlanabileceği konaklama sektöründe yaygın olarak tartışılıyor. Pandeminin nasıl ilerleyeceği ve dünyanın salgını ne kadar kontrol altına alabileceği burada belirleyici olacaktır. Bunun yanında değişen müşteri talepleri ve bunların oteller ve online seyahat acenteleri tarafından nasıl avantaja çevrileceği de önemli bir rol oynacaktır.
İptal edilen fuarlar ve etkinlikler şehir otelciliğine büyük bir darbe vurmuş durumda; seyahat kısıtlamaları ve karantina koşulları da tatil otellerini olumsuz etkiliyor. Üçte bir seviyelerine inen doluluk oranları korona döneminde bir istisna olmaktan çıkıp yeni normal haline geldi. Bu koşullarda pes etmek mi yoksa yola devam mı? Peki nasıl?
Online seyahat acenteleri: Müşteri kazandıran fırsatlar mı yoksa vurguncu platformlar mı?
Booking üzerinden otel rezervasyonu yapmak son derece hızlı ve kolay. Mevcut konaklama seçenekleri ve hizmetleri görebilmek için konum, zaman aralığı ve otel kategorisi girmeniz yeterli.
Bu platformlara kontenjan vermeyen oteller ise arama sonuçlarında görüntülenmiyor. Müşteri kazandıran bir fırsat: Booking... Öte yandan müşteri başına alınan %20'lere varan komisyon oranı, otellerin karlılığını ciddi miktarda düşürüyor. Vurguncu bir platform: Booking...
Pazarlama danışmanı ve HSMAI üyesi Tim Peter, online seyahat platformlarının etkisinin düştüğünü söylüyor. Amerikan sektör dergisi Hotels'in 2020 Haziran sayısında, bu platformların gelecekte belli bir rol oynayacaklarını ancak dikkate değer bir pazar payı artışına sahip olamayacaklarını savunuyor. Remington otellerinin CEO'su ve Başkanı Sloan Dean ise bu konuda farklı bir görüşe sahip. Aynı sayıda yayınlanan yazısında, online seyahat platformlarının sunduğu fırsatların gözardı edilemeyeceğini vurguluyor. Oteller her ne kadar kendi kanalları üzerinden müşteri kazanmaya çalışsalar da, Sloan'a göre bu platformların etkisi gelecekte daha da artacak.
Aynı şekilde Alman Otel Yöneticileri Derneği (HDV) Yönetim Kurulu Başkanı ve Berlin'deki Park Inn Oteli Genel Müdürü Jürgen Gangl da online rezervasyon platformları ile işbirliğini gerekli görüyor. Gangl'a göre bu platformlar, müşterilerinin rezervasyon alışkanlıklarına cevap veriyor ve otelinin odalarını doldurmasını sağlıyor. Gangl'ın karantina süreci boyunca hangi strateji ile ilerlediğini ve bunun işe yarayıp yaramadığını yazımızın ilerleyen kısmında okuyabilirsiniz.
Otellerde daha yüksek doluluk oranı
Doğrudan rezervasyon!
Online seyahat acentelerinin sektör üzerindeki fazla etkisi, Avrupa Oteller, Restoranlar ve Kafeler Birliği HOTREC tarafından uzun yıllardan beri ciddi bir sorun olarak görülüyor. Pek çok otelin içinde bulunduğu bu sıkıntılı duruma karşı HOTREC, “doğrudan rezervasyonˮ kampanyasını hayata geçiyor.
Satış yapmak rezervasyonla başlar. HOTREC ve çeşitli ulusal otel dernekleri bu konuda hemfikir. Bu yüzden Avrupa'daki tüm otellere “doğrudan rezervasyonˮ kampanyasına katılma çağrısı yapıyorlar.
Temel hedef: Misafirlerin, online rezervasyon platformları yerine doğrudan otel üzerinden rezervasyon yapmalarını sağlamak. Oteller bu sayede, geceleme başına %20'ye varan komisyonu ödemek zorunda kalmıyorlar.
Misafirler de fiyat, gizlilik isteyen sorular ve özel isteklerini doğrudan otel ile görüşebiliyorlar. Bunun tek başına misafirleri doğrudan otelden rezervasyon yapmaya motive etmek için yeterli olup olmadığı şüphelidir.
Kampanyaya katılmak isteyen oteller, farklı dillerde sunulan broşür, görsel ve etiket gibi tanıtım materyallerini derneğin online mağazasından sipariş edebilirler. Aynı yerden ücretsiz materyaller de indirilebilir.
Her zaman ve her yerde rezervasyon olanağı sağlayın!
Alman Otel Yöneticileri Derneği (HDV) Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda Berlin'deki Park Inn Oteli'nin Genel Müdürü olan Jürgen Gangl da misafirlerin doğrudan otel üzerinden rezervasyon yapabilmelerini olumlu karşılıyor. Bununla birlikte iyi bir doluluk oranı için online seyahat acentelerine mecbur olduğunu belirtiyor. Hafta içi %25 ve hafta sonu %40 seviyelerinde seyreden bu oran şu an için gayet iyi; zira her ne kadar geçen seneye göre düşük olsa da, Alman başkentindeki diğer otellerin doluluk oranı dikkate alındığında gayet yüksek bir düzeyde.
„Misafirler genellikle online rezervasyon yapmayı tercih ediyorlar. Bunun için de online seyahat acentelerini kullanıyorlar. Eğer bir otel herhangi bir rezervasyon portalında yer almıyorsa, aramada çıkmayacaktır ve dolayısıyla rezervasyon da almayacaktır.
Jürgen Gangl, Park Inn Oteli Genel Müdürü, Berlin-Almanya
Ölü bir dönemin ardından otel, her geçen ay doluluk oranını biraz daha yükseltiyor. Mart ayında Uluslararası Turizm Fuarı'nın iptal edilmesi ile doluluk %90'dan %45'e yarı yarıya düşmüş. Hatta durum daha da kötüye gitmiş. Nisan'da başlayan karantina ile birlikte Mayıs sonuna kadar doluluk oranı tek basamaklı seviyelerde kalmış. Seyahat uyarılarının Haziran'da kaldırılması ve iş amaçlı ziyaretçilerin yanı sıra turistlerin de tekrar gelmeye başlaması ile birlikte, doluluk %14'e çıkmış.
Gangl'ın 'kamp ateşi' stratejisi bu noktada işe yaramış gibi görünüyor. Hem operasyon hem de satış ve pazarlama departmanları hiç durmadan çalışmışlar. Böylece otel online olarak görünür ve rezervasyon yapılabilir kalmış; Google sıralamasında bir düşüş yaşamamış, tam aksine bugün diğer otellerden daha yukarıda listeleniyor. Park Inn Oteli'nin yaz aylarında %30 doluluk oranını aşması bekleniyor.
Sadık müşteriler fark yaratıyor!
Avusturyalı otel işletmecisi Georg Reif de misafirlerin dorğudan otel üzerinden rezervasyon yapmalarını memnuniyet verici buluyor. Son derece sadık bir müşteri portföyüne sahip olduğu için online seyahat acentelerine bağımlı kalmadan çalışabilme şansına sahip; son derece zorlu geçen Korona dönemi bile bu durumu değiştirmemiş. Misafirlerin sadece %10-15'i tatil rezervasyonlarını Booking üzerinden yapıyor ve Avusturya'nın Premstätten bölgesindeki Urdlwirt Oteli haziran ayının başından itibaren gayet tatmin edici doluluk oranlarına ulaşmış.
„Booking çok iyi bir iş ortağı; zira başka şekilde ulaşamayacağımız müşterilerin bizi tercih etmesini sağlıyor. Her ne kadar Booking'den gelen misafir sayımız oldukça kısıtlı olsa da, Booking ile çalışmayı gayet mantıklı buluyorum.“
Georg Reif, Urdlwirt Oteli Genel Müdürü, Premstätten-Avusturya
Oteller ve sektör dernekleri kadere teslim olmak yerine süreçle mücadele etmeyi tercih ediyor. Farklı yaklaşımlar sunarak, misafirleri rezervasyon yapmaya ikna etmeyi ve otellerinin doluluk oranını yükseltmeyi hedefliyorlar. Korona süreci öncesinde sadık bir müşteri kitlesi oluşturmuş işletmeler, odalarını teker teker doldurmak ve büyük online seyahat acentelerine daha az bağımlı çalışmak için daha fazla şansa sahipler.
Otellerin bünyelerinde iyi işleyen bir hijyen konseptine sahip olmaları tavsiye edilir. Çalışanların ve misafirlerin sağlığını korumak, bir otel işletmesi için hayati önem taşır ve uzun vadede otelin doluluk oranı üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu yazımızda, mutfağınızdaki hijyen tuzaklarını nasıl kolayca ortaya çıkarabileceğinizi okuyabilirsiniz. Bulaşık yıkama teknolojileri uzmanı Meiko, temiz ve hijyenik açıdan kusursuz bulaşıklar için en doğru bulaşık makinesi çözümünü sunmaktadır. Firmanın geliştirdiği yıkama teknolojileri perde arkasında hijyen güvenliği sağlar. Aşağıdaki makine gruplarının güvenli yıkama prosesi bir viroloj tarafından onaylanmıştır: